יום שני, 22 ביוני 2009

שופינג אינטלקטואלי


לשם גיוון החודש את מירב כספי הבזבוזים שלי השקעתי בספרים. לא תיכננתי להוציא כל כך הרבה ואני גם לא כל כך חובבת את שבוע הספר אבל הזדמנתי לכיכר לדוכן "רסלניג" ואני חייבת להודות על 2 דברים:
1. אני מאוד אוהבת את ההוצאה הזאת
2. לא ידעתי שיש להם כל כך הרבה ספרים!!!
החנויות בדרך כלל לא מחזיקות אותן וכך מצאתי את עצמי רוכשת 8 ספרים ומקבלת 4 חינם (זה המבצע אני לא מקדמת פה מכירות מעולם לא קיבלתי מהם כלום בחינם אפילו לא חיוך מהמוכרת)
בכל מקרה , בינתיים הספקתי לקרוא את החתולה
שמלבד עטיפתו היפה , הינו ספר די מעניין . הוא טיפה מוזר , אך מי שאוהב את בננה ישימוטו יתחבר . לאחר שסיימתי את קריאתו ביומיים (בכל זאת 100 עמודים) החלטתי תוך נוסטלגיה וגעגועים לקרוא "ג'ין אייר" .
אני חייבת לציין שאני שונאת הבחנות בין נשים לגברים , אני שומעת מטאליקה וחולה על מדע בדיוני ואפילו משחקת פיפא (נו דברים של בנים) אבל בספרות אני חוששת שספרים הנחשביים נשיים הינם הספרים הטובים ביותר שיש , הכוונה ל"ג'ין אייר" שהוזכר , ל"גאווה ודעה קדומה" (שכאן המקום לציין את התרגום הנפלא נפלא של עירית לינור - את הסדרה בטלווזיה שהיא עשתה אני אוהבת הרבה פחות) וכמובן "אנקת גבהים" , אשמח לשמוע אם אתן (גברים לא כותבים לי טוקבקים מכאן שהם אינם קיימים) יכולות להמליץ לי על משהו טוב (ספר , סרט הכל יתקבל בברכה) אני כבר מפחדת לסיים את הספר ואחר כך לחפש לי מקור השראה מקסים אחר....ולסיום מי שקראה את "אנקת גבהים" המופתי מוזמנת להינות מהשיר שנכתב על הספר (איזה מהממת קייט בוש , אה?)



6 תגובות:

sefi אמר/ה...

אני ממליצה מאוד לקרוא את הרוקי מורקמי. זה הכי לא נשי אבל מדהים. כדאי להתחיל מ"יער נורווגי" אבל זה ספר ישן ואולי כבר קראת אבל הוא מדהים. כדאי לקרוא.
לגבי סרט, אם לא ראית "הבוגר", זה חובה. ראיתי שוב לפני איזה חודשיםם וזה היה מדהים בצורה שקשה לתאר.
http://www.imdb.com/title/tt0061722/

קרן אמר/ה...

"תולדות האהבה" של ניקול קראוס מדהים, אהבתי אותו מאוד. גם הספר "זה לא שאני לא אוהבת" לא זוכרת של מי היה מאוד מעניין, על מישהי שמרגישה תקועה אחרי רומן של כמה שנים עם גבר נשוי.
"האפיפיורית יוהנה" של דונה וולפולק קרוס, ספר היסטורי במקצת, ארוך, אבל מאוד מעניין ומרתק.
ובלי כל קשר, אני אוהדת שרופה שך מאיר שלו וממליצה להתחיל עם "פונטנלה" שלו. ספר מדהים! בוכים איתו, צוחקים איתו בקול בעיקר מזדהים. אם את אוהבת ציניות במידה, קשה שלא להתמכר לכתיבה שלו.

יצאה לי תגובה ארוכה! מקווה שעזרתי. אם תרצי עוד המלצות את מוזמנת לשלוח לי מייל (אם את גרה קרוב אליי, אוכל גם להשאיל לך אם תרצי...)

miri אמר/ה...

ספי - "יער נורווגי" הוא אחד הספרים האהובים עלי , אני חושבת שחוץ ממנו ו"מכפרה" אין הרבה ספרים שבכיתי בסופם, אבל את הסרט אישהו פיספסתי ועשית לי חשק לראות
קרן - זה פשוט מדהים שהמלצת על מאיר שלו אני ממש אוהבת אותו! בעיקר את "עשו" וכימים אחדים" אבל את השאר הספרים שהמלצת עוד לא קראתי , אולי נקים מועדון קריאה ונחליף ספרים?

קרן אמר/ה...

אני בעד! האמת שאת מאיר שלו אני מחזיקה במלוא הרפרטואר. כדאי לך לקרוא גם את "רומן רוסי" וגם את פונטנלה. מדהימים מדהימים. ועכשיו קניתי את "בראשית" שלו, שבכלל מתעסק בפירושים לתנ"ך (רחוק ממני אלפי שנות אור), אבל הוא כתוב במאיר שלוית טיפוסית והוא פשוט מעולה.

miri אמר/ה...

לפי התגובות פה , לא נראה לי שהולך לצמוח מזה משהו וחבל , היה יכול להיות נחמד להרים איזה משהו בין קורואות הבלוגים השונות

lilu אמר/ה...

אל תתיאשי מירי... אני מאוד אוהבת את הרעיו ובעדו..

אני מצטרפת לספי ומסכימה איתה שהרוקי מורקמי הוא מדהים. לפני חודשיים קראתי את "קפקא על החוף" וזו הייתה אחת מחוויות הקריאה הנהדרות שלי. חוץ מזה אם בא לך ספר תל אביב שונה קצת אני ממליצה על "אלנבי" שהוא קצת סוטה אבל לדעתי הוא מעולה. הספר האחרון שקראתי הוא "מלחמת 90 דקות" של איתי מאירסון - ספר שכתוב בסגנון עיתונאי. אני מאוד אהבתי אותו (למרות שבהתחלה חשתי כלפיו הסתייגות כי הרעיון של הספר הוא קשה ומוזר)

אני יכולה להמשיך ולהמליץ לך עוד על הרבה ספרים... אבל נראה לי שזה מוגזם :)